Ridit häst x2

Fick den stora äran att rida Malins häst nu när hon är iväg över helgen. Jättekul tycker jag, hon är så olik Nova att rida. Man rider henne på ett helt annat sätt. Red dressyr i ridhuset och Malins dressyrsadel får 10/10, den är så skön! Red inget speciellt utan kände lite på henne, mycket vägar och lite förvänd galopp vilket Missan klarade galant i båda varven. Lånade hem Malin mattespadd för att prova under min sadel, för något är det ju uppenbarligen som Nova stör sig på. Det är Novas vilodag egentligen men det kan hon få senare i veckan. Jag red henne bara lite på ängen i alla gångarter för att känna på henne. Trodde inte ens jag skulle kunna ha padden för att det skulle bli för trångt under sadeln men jag tyckte inte det blev så trångt så jag provade att rida. Hon kändes BRA, till och med i galoppen. Ska prova den i skogen imorgon med och om det känns bra då med så blir det att offra lite shoppingpengar från Dubai-kassan! 
 
Kommentera inlägget här: